Followers

Hey You..

Assalaamualaikum semua..o ya nak bagitau ni..maybe saya akan tidak melayari blog ini lebih kerap dari sebelumnya sebab agak sibuk dengan program luar..

Anyway, jgn risau sbb saya akan cuba sedaya upaya untuk attend any messages ataupun request n jugak order dari all my lovely present customer n also my customer to be..happy holidays and keep smiling ya!!

Hugs n Kisses from Alyadi's Collections

Tuesday, May 10, 2011

New Project...

nak cuba buat ruflle hat..tapi x berapa nak menjadi...aku knit ni time aku dalam kebun..kat pondo kat kebun..dah tak larat nak buat apa selain masak...akhirnya jadilah topi yang tak seberapa ni..huhuh..guna aDDi 6.5mm

Ni pun sama...guna aDDi 6.5mm..benang masih banyak tersisa...so cuba knit ni..disamping mencuba needle cable baru...hihihih

begini la rupanya..ntah dari mana pattern aku cekup..hemntam keromoh la...hahah..o ya...ni jugak aku guna teknik magic loop..hihihi...x perlu DPN..

Ni guna benang degas cotton yang baru2 ku beli...experiment...jadi cenggini sbb...nak cuba improvekan teknik magic loop..oklah dari tak practice langsung kan? guna aDDi 4.5mm

hah...yang ni benang yang aku suka...saja jak nak mencuba..knit pakai 3.00mm punya aDDi..best...ntah ke mana dah gerangan perginya cozy ni..aku buat khas untuk my hp..tapi..dah tak nampak kelibat..hmmmmm....
Assalaamualaikum..

Orang kata, tak kenal maka tak la cinta kan? Setelah ku kenal ngan aDDi ni, aku dah jatuh cinta ngan nya...hmm..rasa x jemu2 knit pakai jarum ni...besttttttttttt betul la...

Ada lagi satu projek yang dah siap..guna 5.5mm punya needle..tapi blum sempat amik gambar lagik...so next time...and sekarang, disamping projek crochet yang seakan2 tak pandai siap tu, aku ada projek knit lagi yang sdg in progress..hmmm...cemana crochet nak siap? huhuhuhuh...

Bukan sengaja, tapi kalo nak grip jarum crochet tu..tangan ni sakit sangat la..mcm dicucuk2 jarum n kebas jak..(maybe sbb due aku dah dekat sangat la ni..)..beza ngan pegang jarum knit...selesa jak..maybe saya perlu switchkan projek crochet to knit???? hmmmmm.......

Okayla..harap para pembaca setia membaca n terus mengikuti entry seterusnya ya...thanks a lot kerana menyokong..luv u all.and May Allah Bless Us Always..Amin....

2 comments:

  1. wah2 kwn ku sorg ni..rjn btl bt projek baru..prokej lama c tinggal2..haha..
    cantik la..t ajar sy ar..hehe

    ReplyDelete
  2. dei..menyindir...hihihi...telampau best bah ni loley..kihkihkih...macam mirinda..susah dilepaskan..kahkah

    ReplyDelete